2013-07-15

Sukienka w paski

FO: Sebago Cove

Miałam do dyspozycji mieszankę bawełny i wełny w ciemnogranatowym kolorze, grubość DK. Z większości dziergam już od dłuższego czasu pulower dla siebie. Nadarzyła się okazja do przetestowania wzoru Alicii Plummer na tunikę dziecięcą, do której była potrzebna właśnie włóczka o takiej grubości. Sam granat był za smutny, więc dodałam beżową bawełnę. Tak powstała lekko marynarska sukieneczka, która wstępnie zapowiadałam tutaj.
Dla córeczki wybrałam najmniejszy rozmiar- dla dwulatki, choć tylu nie ma. Na razie to sukienka, a jesienią posłuży za tunikę. 

I have a DK wool-cotton blend in my stash. I'm knitting a pullover from it already but an opportunity to test the new Alicia Plummer's design occurred. I needed a DK yarn to knit a tunic for my daughter so I used a mentioned one. The navy color was too sad so I added a sand-beige cotton. And so was this 
navy inpired knit which I mentioned lately here.
I chose the smallest size for my daughter- 2 years, so it's a dress now. In the fall it'll be a tunic.
Wzór Sebago Cove jest prosty, przejrzysty, bardzo przyjemnie się go robiło. Tunikę wydziergałam od góry do dołu, na drutach na żyłce. Nic nie trzeba było zszywać. Proste modele mają to do siebie, że od razu myślę o zrobieniu kolejnych wersji.

Sebago Cove  is a very clear pattern and was nice to knit. It's a top-down seamless raglan.The simple designs always act on my imagination and make me think about new versions.
 
Granatowa włóczka to Duo Comfort Classic Adriafila jest bardzo miękka, lekka, matowa. Na Ravelry oznaczona jako worsted, ale zupełnie się  z tym nie zgodzę.
I-cordowe wykończenie dekoltu miało za zadanie rozjaśnić trochę całość. Przyznam się, że  przerabiałam je kilkukrotnie, raz używając koloru czerwonego po czym wracając do piaskowego beżu, raz robiąc kokardkę a raz nie. A zostało jak widać, sukienka idealna do biegania!
The yarn is Duo Comfort Classic by Adriafil. It's very soft, light and has matt finish. It was described as a worsted in Ravelry data base but in my opinion it's a DK.
I knitted the i-cord neckline edge to lighten up the whole dress a bit. I also re-knit it a couple of times because I was changing my mind about color and bow. I decided on the beige not red. It's a perfect dress for running!


26 comments :

  1. Śliczna sukieneczka :-) Prześliczna modelka.
    Z kokardką miałaś idealny pomysł.
    Pozdrawiam serdecznie.

    ReplyDelete
  2. Świetna! bardzo korzystne połączenie granatu z beżem :) i rozwojowy ciuszek - będzie rósł z Małą ;) lubię takie rzeczy dla dzieci - nie na chwilę, tylko na kilka sezonów :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agata, dzięki! Rozwojowe są ekstra, choć cały czas powstają nowe małe ciuszki, niekoniecznie tak rozwojowe, bo ja po prostu lubię je dziergać.

      Delete
  3. Moja kochana KRÓLEWNA!!!
    ale ja się już stęskniłam za Wami!!!!

    sukienka urocza, a ja dziś w pracy w sweterku marynarskim w baaardzo podobnym klimacie:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Goniu, a my za Tobą!
      Klimaty marynarskie- czy jest coś bardziej wakacyjnego? Chyba nie :-)

      Delete
  4. Ech, tyle pięknych wzorów na sweterki dla dziewczynek i jak ja mam ubrać w nie chłopca? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. A ten wzór jest akurat w wersji unisex, jedna z testerek zrobiła taki pulowerek dla swojego synka :-)Po prostu nie rozszerzała robótki od pach w dół, by nie było trapezu.

      Delete
  5. śliczniusia przede wszystkim Wisienka a sukienka fantastyczna :)

    ReplyDelete
  6. i w końcu zajawka kokardkowa rozwiązana :) sukienka jest świetna, sama bym taką z chęcią nałożyła :) i zgadzam się z Tobą co do prostych projektów robionych "na okrągło"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :-)
      proste=najefektywniejsze, szczególnie w porze urlopowej, gdy umysł odpoczywa...

      Delete
  7. Fantastyczna! Uwielbiam takie proste sukieneczki dla małych dziewczynek :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja już teraz też :-) A jak jeszcze przyda się poźniej, to dla mnie bomba :-)
      Dziękuję!

      Delete
  8. Bardzo fajna sukienka ;) A modelka śliczna :D

    ReplyDelete
  9. ja bym chciała taką w rozmiarze na mnie ;-) bardzo mi się podoba!
    proszę, zajrzyj do mnie po wyróżnienie:
    http://hahahats.blogspot.com/2013/08/wyrozniona-bedac.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. A to Ci niespodzianka, już się blog zakurzył a tu takie newsy!
      Serdeczne dzięki!

      Delete
  10. Jestem zauroczona i Twoją małą Wisienką :) i jej sukienką - wykończenie dekoltu to wisienka na torcie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję! :-)) Jakoś mnie tak męczyło to wykańczanie dekoltu, ale jestem bardzo zadowolona z efektu nieskromnie pisząc :-)
      Pozdrawiam Madline!

      Delete
  11. Słodka sukieneczka w marynarskim stylu.
    pozdrawiam
    www.wloczkiwarmii.pl

    ReplyDelete