2013-04-04

Niebieski płaszczyk

FO: Cabletta Junior


Skomplikowane plecionki, przekręcone oczka gwarantują robotę, przy której nie można się nudzić. Dodajmy do tego ciekawy fason i rozmiar...18 miesięcy! Wychodzi takie cacuszko:
Complicated cables and twisted stitches makes this project a very interesting one. Let’s add a intriguing shape and size...18 months and we have this:
Marzyłam, żeby zdjęcia nowego sweterka dla malucha zrobić w wiosennym plenerze, ale zima nie odpuszcza. Nietuzinkowy sweterek zwraca uwagę. W sklepie czegoś takiego się nie znajdzie, tam pełno typowych warkoczy. Jednak od czego ma się Mamę, która wydzierga coś ładnego, nie sądzicie?
I hoped that photos of the new cardigan would be taken outdoor but winter is still here in Poland which is very uncommon at this time of year. The small coat is very extraordinary. You can’t find such sweaters in the mall where you can see some simple cabled pieces. It’s such a luck to have a Mommy who knits, don’t you think?
Tym razem miałam okazję testować wzór Cabletta Junior polskiej projektantki Hanny Maciejewskiej. Na pewno znacie prace Hani z jej bloga. Sam wzór jest napisany wyjątkowo profesjonalnie, bo Hanna specjalizuje się w kardiganach, szczególnie takich podkreślających sylwetkę. Jej kardigan Colors of Kauai od dawna mi się podoba, tym bardziej praca nad miniaturą dorosłej Cabletty sprawiła mi frajdę.
This time I used a Cabletta Junior pattern by Polish designer- Hanna Maciejewska. I’m sure you know Hania’s patterns like Colors of Kauai or Ink. The pattern is really professional because Hanna specializes in feminine cardigans which enhances a body shape. Knitting this miniature of Cabletta cardigan was a real pleasure.
Użyłam włóczki z zapasów, Charismy Yarnartu w odcieniu dżinsu. Kupiłam ją parę lat temu i miałam wobec niej różne plany. Pasowała mi próbka i kolor wydal się dość kuszący, choć nie jest zbyt dziecięcy. Dodałam za to jasnoróżowe guziki z misiami, które osładzają całość wystarczająco. Choć Charisma to mieszanka wełny i akrylu, jest na tyle fajna, że jednak zdecyduję się na zrobienie z niej swetra dla siebie.
I used yarn from my stash. It’s a jeans shade of Charisma by Yarnart. I bought this wool and acrylic blend a couple of years ago. The color isn’t the sweetest one so  I added a pinkish buttons with teddy bears to make the whole piece more girly. After knitting a blue coat for my DD I’m thinking about knitting a something for myself. It’s such a nice yarn to work with.


36 comments :

  1. Śliczny sweterek, bajeczny i kolor mi się ogromnie podoba, jestem przeciwna ubieraniu dziewczynek wyłącznie na różowo...
    No i TE "KUCYKI PONY" !!!!!! powaliły mnie- moja dwuletnia siostrzenica jest fanką tej fryzury- każdemu się chwali "Mam kucyki pony"!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziekuję! :-)
      Jak super! Twoja siostrzenica musi być bardzo rezolutna :-)
      Ciekawe kiedy ja usłyszę o kucykach, na razie Wisienka mówi: kotek.

      Delete
  2. Piękny jest!

    Modelka też coraz piękniejsza :)

    ReplyDelete
  3. też bardzo podobają mi się te plecionki Hani :)
    Uroczy sweterek, a Małą to bym zjadła razem z KUCYKAMI PONY :D (ukłon dla Chmurki, ale się uśmiałam ;) )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agata, dziekuję! Hania wymiata w plecionkach, zdecydowanie.
      Ja też, ja też się uśmiałam :-)

      Delete
  4. Nic dodać, nic ująć, jest fantastyczny, niesamowicie misterny! Oj robi wrażenie!!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szyleczko, dzięki! Gdyby tylko moje oczka przekręcone były przekręcone jak trzeba ;-)

      Delete
  5. zaluje, ze wiecej pleckow nie pokazalas, bo one najbardziej urocze ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Faktycznie, masz racje! Córuś była bardzo ruchliwa i jakoś tak ujęcie plecków było zbyt...poruszone :-)

      Delete
  6. Świetnie wygląda ten sweterek w wersji dziecięcej. Poza tym jak zwykle piękne zdjęcia :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingwen, serdeczne dzięki! Bardzo staram się ze zdjęciami, a jest naprawdę coraz trudniej.

      Delete
  7. Sweterek że cudowny i uroczy, to za mało powiedziane! a modeleczka - anielska :)

    ReplyDelete
  8. No śliczny jest, a Mała Modelka wprost rozkoszna, bardzo mi się podoba ten sweterek i w dużej i małej wersji :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ann, dziękuję! Aczkolwiek nie wiem czy dałabym radę czasowo z dużą wersją, to dość pracochłonne dzieło.

      Delete
  9. Mój , zakupiony wzór Cabletty grzecznie czeka na wersję po polsku, bo nie wiem czy "jak na pierwszy sweter w życiu" , poradzę sobie posiłkując się moją marną angielszczyzną:) Twój wyszedł fantastycznie , moje dwie baby lat dwa i osiem też będą miały swoje, aż ręce świerzbią patrząc na Twoją królewnę w pięknym sweterku.Pozdrawiam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wiolu, serdeczne dzięki!
      Wzór jest rozpisany krok po kroku. Choć na pierwszy sweter w życiu wybrałabym coś prostszego.

      Delete
  10. Przepiękny sweterek, a mała panienka prezentuje się w nim cudownie!

    ReplyDelete
  11. What a great sweater for your daugter. She is very lucky to have a Mom who knits for her!

    ReplyDelete
  12. Cables are wonderful on little knits and your daughter's cardigan is beautiful!

    ReplyDelete
  13. Fantastyczny przepiękny płaszczyk ,a i opaska urocza !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ewa, dziękuję! A opaska z zaprzyjaźnionego sklepu. Malutka bardzo lubi zakładać różne opaski :-)

      Delete
  14. Rzeczywiście nie tuzinkowy warkocz - bardzo ładnie faluje - podoba mi się.

    ReplyDelete
  15. Rzeczywiście to cacuszko! Uwielbiam takie nietypowe wzory z tyłu :):):) Córeczka ślicznie w nim wygląda!

    ReplyDelete
  16. Dzieci bardzo ładnie wyglądają w dzierganych ubrankach i dobrze jest mieć mamę, która ma złote rączki. Super Płaszczyk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Antosiu, to prawda! Szczególnie, że ciuszki dziecięce są tak malutkie, rozczulające!
      Dzięki <3

      Delete
  17. świetny! ten i inne, które dziergasz dla tej małej ślicznotki :) oby jak najdłużej chciała je nosić!! :)
    pozdrawiam serdecznie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki! No ciekawe, kiedy nastąpi bunt! Bardzo ciekawe, na razie korzystam ;-)

      Delete
  18. The cardigan looks wonderful! She is one lucky girl to have a knitting mama. And you are so lucky to have such a cute model for your knitting talents :)

    ReplyDelete