2012-08-04

Kokardka


FO: Saffron in baby size

W poprzednim poście pojawił się sweterek. Nie będzie nowością fakt, że był to test. Elena Nodel w ramach współpracy z Becoming Arts przerobiła swój hit- Saffron na kardigan w niemowlęcych rozmiarach. Bardziej słodko być nie może!
Od siebie dodałam mały haft- kokardkę, wyszytą metodą duplikowania oczek. Wydziergałam rozmiar na 9 miesięcy, ale wyszedł trochę większy.
In the last post a little sweater appeared. It won't be anything new that it's a test knit. Elena Nodel designed a wee version of her hit- Saffron. It's a collaboration with Becoming Arts. There's nothing sweeter!
I decorate this little cardi with a pink bow motif. It's my little little design. I used duplicate stitch method to make it. I knitted Saffron in 9 months size but it's bigger.
Dlaczego wyszedł większy? Dlatego, że Cotton Light Dropsa nie jest włóczką typu DK, ale grubszą! Polegałam na opisie włóczki z Ravelry. I może w próbce się tego nie odczuło, ale w gotowym sweterku tak. I nie zdecydowanie nie Light, ona jest bardzo mięsista!
Why it's bigger? Because Cotton Light by Drops is thicker than DK! I relied on Ravelry yarn info. I didn't saw it on my swatch but the whole garment turned out to be slightly bigger than I wanted it to be. It's not light either! It's definitely thick!
Generalnie nie jestem zadowolona z tej mieszanki. Fakt- plusem jest cena, jest dość gruba, kolory ma ładne. Mam jeszcze parę motków i zdecydowanie użyję ich do dziergania zabawek, albo czegoś innego, ale nie ubrania. Używałam już różnych rodzajów bawełny i z tej robi się zdecydowanie ciężko. Nie sunie gładko po drutach, nie jest przyjemna dla rąk. Mam nadzieję, że dobrze sprawdzi się w użytkowaniu.
I'm not happy with this blend. It's true that price is nice, it's thick, colors are nice. I have some skeins in other color and I'll definitely use them to knit toys or something different than garments. I used different kinds of cotton and this one is hard to work with because it was unpleasant to my hands. I hope it'll be good in use.
Nie sądzę, żeby była to tylko kwestia grubości. Różowy kontrastowy pasek powstał z Cotton DK Debbie Bliss. Cotton Light jest mieszanką bawełny z akrylem, natomiast Cotton DK jest czystą bawełną. Pewnie stąd taka różnica w miękkości. Mimo, że jestem bardzo zadowolona z efektu końcowego- malutkiego Szafranu, to nie mogę z czystym sumieniem polecić Cotton Light do wyrobu ubranek.
I don't think that thickness of Cotton Light is the main reason I didn't like working with it. The contrast pink stripe is Cotton DK by Debbie Bliss. Cotton Light is cotton acrylic blend meanwhile Cotton DK is pure cotton. I'm very happy how the little cardi looks like but I can't recommend Cotton Light for making garments.
O ile Baby Merino Dropsa nadaje się na wyroby dziecięce, jest mięciutka, również ekonomiczna, można prać ją w pralce. Natomiast Cotton Light jest jakby twarda, zdarzają się supełki. To dwa rodzaje włóczek Dropsa, których używałam. Jestem bardzo ciekawa jak będzie sprawować się Baby Silk Alpaca. Póki co mam takie zdanie o Dropsie: jego główną zaletą jest cena.
I'm pretty happy with Baby Merino by Drops which is perfect for baby knits. It's soft and affordable, you can wash it in the washing machine. Cotton Light yarn is quite hard and there were knots in my skeins. I used only these two yarns by Drops. I'm very curious about Baby Silk Alpaca. In my opinion the main advantage of Drops yarns is that they're affordable.
Wisienka prezentuje gotowy wyrób, który powędrował już do większej koleżanki.
On the photo little Miss Cherry presents cardigan which is already given to her bigger friend.

20 comments :

  1. Piękny ten sweterek, a mała modelka wygląda w nim cudnie :)

    ReplyDelete
  2. Śliczny sweterek, a mała niunia boska.

    ReplyDelete
  3. Uwielbiam takie małe sweterki na słodkich małych panienkach :)

    ReplyDelete
  4. Sweterek na modelce wygląda cudnie. Na zdjęciach wygląda na bardzo przyjemny.
    Ja się obecnie męczę z Dropsowym Muskatem i też nie jestem zadowolona. Na drutach 9ty motek i w każdym był supełek, czasem dwa. Najwidoczniej bawełna to nie jest ich mocna strona.

    ReplyDelete
  5. uroczy ten sweterek, aż żal że panienki takiej nie mam pod ręką ;) :)

    ReplyDelete
  6. Slicznie zrobiłaś ten sweterek i ta kokardka;) ja robiłam deczko większy ;)

    ReplyDelete
  7. Sweterek uroczy i może dobrze, że jest większy (a nie mniejszy) od planowanego, bo dzieci potrafią bardzo szybko wyrastać z tych najładniejszych ubranek.
    Z baby silk alpaki dzierga się dobrze, nie przypominam sobiespecjalnych problemów. Z innymi alpakowymi - allana i lace - też nie ma problemów.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oczywiście chodziło o alpake, a nie żadna allane. Tak to jest,na kiedy się pisze na klawiaturze, która wie lepiej ode mnie :-)

      Delete
  8. ja z DROPS'a dziergałam chusty z Lace i w planach mam swterek z alpaki- obie włóczki cudowne, bawełny jeszcze żadnej w rękach nie miałam. Sweterek jest uroczy, a skarpeciochy Wisienki po prostu wymiatają :D

    ReplyDelete
  9. Wisienka cudna - i jakie ma włosy... (zawsze mnie to zachwyca, bo moje córki do dwóch lat były łysawe :)) Sweterek liczny, dodanie kokardki zdecydowanie dodało mu charakteru cukierkowatego, ale , w sumie, od czego są malutkie dziewczynki, które kiedyś odzieją się w czerń i orzekną, że nigdy w życiu nie założą spódnicy? Całość - urocza :)

    ReplyDelete
  10. Sweterek jest prześliczny !!!

    ReplyDelete
  11. wooooooow.... rewelacyjny, i ta kokardka! Słooodki!

    ReplyDelete
  12. Sweterek śliczny kokardka super szkoda że bawełna w robocie kiepsko się spisywała bo wygląda na bardzo przyjemną. Pozdrawiam Pstro

    ReplyDelete
  13. ale slodki sweterek...sliczny...pozdrawiam ania

    ReplyDelete
  14. ja bym za szybko nie oddała takiego wdzianka!

    ReplyDelete
  15. Wybacz, że tutaj ale nie wiem czy mój e-mail dotarł do Ciebie bo mieliśmy problemy z wysyłaniem poczty i teraz kilku klientów odezwało się, że nie dostali wiadomości.
    Małe formy dziewiarskie podziwiam u Ciebie nieustannie bo mam zamiar wypróbować reglan od góry :))
    Serdecznie pozdrawiam

    ReplyDelete
  16. Fantastyczny !!!! Nic dodać nic ująć!!!:)

    ReplyDelete
  17. Sweterek jest słodziuchny i ma przesłodkie kolorki. No i piękna kokardka Ci wyszła.

    ReplyDelete
  18. Sweterek uroczy :), a co do Baby alpaca & silk to do tej pory nie miałam nic milszego w dotyku na drutach. Innych "dropsów" nie wypróbowałam.

    ReplyDelete