2012-04-28

3KCBWDAY6- Improving Your Skillset


Dzisiejszy temat brzmi: 
Jak daleko pragniesz zagłębić się w tajniki dziewiarstwa? Czy satysfakcjonuje cię to, co umiesz, czy aż świerzbi cię by poszerzyć wiedzę i dodać ją do własnego zasobu? Zajrzyj do paru książek z zakresu dziewiarstwa i przyjrzyj się wymienionym we wzorach umiejętnościom. Czy potrafisz zacząć amigurumi przy pomocy magicznej pętelki, czy próbowałeś kiedykolwiek techniki „double knitting”, jak miewają się wzory wrabiane? Jeśli czujesz się na tyle odważnie, zrób listę paru umiejętności, których jeszcze nie próbowałeś a chciałbyś. Może nawet pokusisz się o ustalenie ostrego terminu, do którego ich spróbujesz.”
Today's topic is:
„How far down the road to learning your craft do you believe yourself to be? Are you comfortable with what you know or are you always striving to learn new skills and add to your knowledge base? Take a look at a few knitting or crochet books and have a look at some of the skills mentioned in the patterns. Can you start your amigurumi pieces with a magic circle, have you ever tried double knitting, how's your intarsia? If you are feeling brave, make a list of some of the skills which you have not yet tried but would like to have a go at, and perhaps even set yourself a deadline of when you'd like to have tried them by.”
Robiłam już estońskie koronki, zwykłe też. Wzory wrabiane są mi znane, wykonuję je oburącz. Postanowiłam, że w tym roku przełamię się i zrobię skarpetki. Zrobiłam, co prawda malutkie....Umiem dziergać metodą brytyjską, kontynentalną. Ostatnio po spotkaniu z Mamą definitywnie przerzuciłam się na rosyjską. Szydełko aż tak mnie nie kręci, poza tym całkiem nieźle sobie z nim radzę. Hmm...coś nowego? Zajrzę do swojej biblioteki...Mam!
I've knitted Estonian lace and stranded knitting. I knit stranded with both hands. This year I've decide to knit socks and I did. They were small but it counts! I can knit as thrower or picker. I've definitely decided to knit with Russian continental way since I met with my Mother few weeks ago. I don't fancy crochet much and I'm quite good with it. Something new? I'll check my home library...I've got it!
Od momentu, gdy na antenie radia dziennikarka zadała mi pytanie: czy osoba leworęczna może nauczyć się robienia na drutach?, zaczął mi chodzić po głowie pewien pomysł...Nauczę się robić na drutach lewą ręką!* Daję sobie na to rok! Pomoże mi w tym książka Ludmiły Peskovej: Nauka dziewiarstwa ręcznego */ również dla leworęcznych, którą podarowała mi swego czasu Mama. W  kwietniu, w roku 2013 zdam raport czy się udało, trzymajcie kciuki!
Since the journalist in the radio asked me if left handed person can learn knitting, I've started thinking about an idea...I'll learn knitting with my left hand!* I'm giving myself a year for achieving this. Some time ago my Mom gave me a book by Ludmila Peskova: Learn to hand-knitting */ also for left handed. It'll help me! I will give you a report in April 2013 if I can do that. Keep your fingers crossed!
* Jestem praworęczna. / I'm right handed.


15 comments :

  1. :)
    Ja dzieję tylko lewą, z ciekawości chciałam spróbować kiedyś prawą - nie dało się, miałam problemy z samym trzymaniem drutów i robótki :D
    Ale ja jestem prawie typowym mańkutem. Prawie - potrafię pisać prawą, bo mnie na siłę w początkach edukacyjnych wyuczono. Ale już rysować, ciąć, kroić itp. - tylko lewą.

    ReplyDelete
  2. Cool idea - I am actually left handed but knit right handed!

    ReplyDelete
  3. Moja lewa ręka raczej by nie zakumała ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Umiem dziergać metodą brytyjską, kontynentalną. Ostatnio [...] przerzuciłam się na rosyjską"

      Kompletnie nie wiem o co chodzi :-))) ale chętnie poczytam, jeśli miałabyś ochotę chociaż po krótce wyjaśnić ;))))

      Delete
    2. Zbieram się do takiego posta...Ogólnie chodzi o różne sposoby nabierania oczek.

      Delete
  4. And I thought my challenge to knit intarsia was tough!!! Knitting left-handed? I'm in awe -- good luck!

    ReplyDelete
  5. można się nauczyć. jak najbardziej :) ja jestem leworęcznym samoukiem ;)

    ReplyDelete
  6. Szalona kobieto!!!! ja jestem leworęczna i jedyną rzeczą jaką umiem robić prawą ręką jest używanie nożyczek- no cóż w czasach kiedy byłam dzieckiem nie było nożyczek dla leworęcznych ;)
    Powodzenia

    ReplyDelete
  7. Szalony, ale jakże interesujący pomysł! Chyba sama się podejmę takiego wyzwania:)

    ReplyDelete
  8. O nie, aż tak bardzo rozwijać się nie zamierzam...
    Ale Ciebie podziwiam a chęci :)

    ReplyDelete
  9. Witam. Moje córki ( jeszcze małe ale chetne do nauki) sa leworeczne. Mam ta ksiazke i próbowałam dziergac lewa reka , zeby im jakos to na zywo pokazac... dla mnie koszmar. Ale skoro mozna pisac , pieknie rysowac i szyc lewa reka to pewnie i dziergac mozna... przekonam sie o tym za kilka lat :)Pozdrawiam. inka

    ReplyDelete
    Replies
    1. moja mama jest praworęczna ( tzn. prawdopodobnie leworęczna ale przestawiona) i ja uczyłam się dziergać siedząc na przeciwko i patrząc na nią, tak że myślę że córy dadzą radę, najważniejsze to się nie zrażać :D

      Delete
  10. I think that is the most interesting challenge that I have read so far. Your shawl is beautiful!

    ReplyDelete
  11. matko, ależ mam tyły w technikach...
    ale spokojnie, na wszystko przyjdzie czas :)

    trzymam kciuki za Twój plan

    ReplyDelete
  12. Rok to za długo. Wystarczą Ci 2 miesiące.
    Ja robię w dwie strony od kilku lat.
    Jest to bardzo wygodne.
    http://www.youtube.com/watch?v=yULqZ-j_igk

    ReplyDelete