2010-01-29

HAiU hoodie


Moje wykonanie wzoru Central Park Hoodie zostało nazwane na cześć wykładów z historii architektury i urbanistyki.Początek sweterka zbiegł się akurat z wykładem na temat założenia Nowego Jorku i Central Parku właśnie. W użyciu wspomniany wcześniej Rowan Felted Tweed. Czytałam opinie na temat tej włóczki zanim ją nabyłam, i to co piszą na Ravelry w zasadzie się zgadza.Nie robi się z niej łatwo, nie jest zbyt elastyczna, ale ma piękny kolor, przyjemną fakturę, po praniu okazała się mięciutka.

The name of this project comes from my lectures about history of the architecture and urbanism. During the lecture I heard the story about building NY and Central Park. I've just begun knitting the hoodie, so I thought it's a good name for it. I'm using Rowan Felted Tweed. I've read comments on Ravelry about this yarn before buying. I think they're true. It's not an easy knitting with it, it's not so elastic but its colour is beautiful, nice texture, after washing the gauge it turned softer.


Polubiłam warkocze w robótkach. Przy temperaturach za oknem przydaje się ciepły sweter a warkocze polepszają jego izolacyjność. Nowościa dla mnie jest robinie od razu dwóch rękawów! To znaczy na płasko robiłam dwa na raz, robiłam również jeden na okrągło, ale dwa na okragło na jednej żyłce to dla mnie hit! Żadnych problemów z różniąca się długością, czy drobnych , ale denerwujących różnic we wzorze, polecam!

I like cables in the projects. When temperatures behind the window are so freezing, the warm sweater will be needed. The cables improving its insulation. The newest thing for me is knitting two sleeves at the same time! I knitted two sleeves at the same time but flat. I knitted sleeves with magic loop technique but it's the fist time I'm making two sleeves with one circular. It's absolutely fabulous! No problems with tiny but annoying differences in the pattern or in the length! I'm recommending it!



Zdjęcie zrobione na śniegu, posiłkuję się moim malutkim aparatem, gdyż dużego już nie mam.
Szykuję się do kupna nowego, póki co ten musi podołać.

Picture taken on the snow, I'm using my little camera because the bigger one is out. The little fellow must managed with it. I'm going to buy new one anyway.

Do następnego przeczytania!
See you next time!

5 comments :

  1. piekna ta wloczka uwielbiam tweedowe, chociaz jest ich malo w polsce, a co do warkoczy wlasnie robie podobne w tunice...pozdrawiam

    ReplyDelete
  2. No właśnie z tweedem w Polsce cienko, ten przywieziony z zagranicy...Szkoda, że tweedy do kupienia u nas mają tak mało wełny w sobie.

    ReplyDelete
  3. Muszę się chyba bliżej przyjrzec temu robieniu dwóch rękawów na raz - jakoś nie umiem sobie tego wyobrazic przestrzennie. :)

    ReplyDelete
  4. Polecam wątek na Ravelry: 2 at a time Magic Loop, tam znalazłam odnośnik:
    http://www.knitaddicted.com/files/MagicLoop.pdf
    Robi się na tej samej zasadzie jak byś robiła jeden rękaw, ale masz dwa kłębki-do każdego rękawa. Trik jest przy nabieraniu oczek, ale wystarczy popróbować.

    ReplyDelete
  5. Dwa rękawy na raz to jedyna opcja! Ja zawsze coś pokręcę, jeśli robię je osobno, nawet, jak mam spisaną na kartce ilość rzędów, to się mylę. A warkocze to moja wielka miłość, no właśnie, chyba muszę zrobić znowu coś z warkoczami! *^v^*

    ReplyDelete